Ojsan...

När jag bakade så var det naturligtvis Kungsörnen & inte kungsängen :P

News today....
Jag har sytt selar till Cajsi efter ett mönster som jag hittade på min overallsömmerskas blogg http://tassotyg.blogg.se/, de blev superbra, hon fick en till i vinter som ser ut som en pepparkaka,
klart att hunden ska vara pepparkaksbrun även på bleka vintern.


I helgen var det hundutställning i Växjö. Cajsa skulle ha följt med men hon blev sjuk så hon fick vara hemma.
Avgång med bil kl 9:00 på fredagen.
Vi åkte förbi mammas barndomshem på vägen ner & kikade på morfars gamla krogar/restauranger.
Först ut var Stadshotellet i Eksjö. Nästa stopp var Björkbacka i Nässjö.
Då passade vi även på att låta hundarna rusa av sig ordentligt.



Vi kom fram vid 17:00 till vårt 4-stjärniga hotell.
För att vara lyx så måste jag säga att hotellsängar är fruktansvärt hårda & obekväma att sova i.
På lördagen ställde mamma ut sin schnauzer DeDe med resultatet 2:a bästa tik.
Jag gick mest runt i centrum & letade efter lila kläder med rätta nyansen så vi skulle matcha varann i gruppen.
På söndagen var det utställning för alla våra bedlingtons.
Jag ställde ut Maya, en jättego cottoncandy bedlington tjej. Vi blev BiS 3 med avelsgruppen.


Måste säga att det är skönt att komma hem till en glad hund när man setat i bil hela kvällen/natten :)

Idag var första dagen jag var på den dagliga verksamheten på Activera Hundcenter.
Verkligen ovant & jag kände mig helt out of place & i vägen hela tiden.
Vi hade först ett litet möte & sen gick jag på prommis med en söt blandis flicka. Sen skrev jag på papper & pratade lite med de andra tjejerna som går där innan det var dags att åka hem till sjukis Cajsi.
Det blir nog bra till slut.
Imorgon kommer min kontaktperson från HC hit efter & ska bedöma Cajsa för att se om hon kommer kunna vara med mig på centret. Vi hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0