Bakelibak-kväll

Om ni inte redan visste det så vet ni nu att jag älskar allt som har med bak att göra.
Kan inte sova? Baka!
Sugen men orkar inte gå till affären? Baka!
Kalastajm? BAKA!

I veckan hittade jag lussebullar i sån där "blanda med vatten" förpackning. Måste testas!
Jag ääääälskar lussebullar :D
Sen hittade jag ett recept på sprödare korintkakor som måste provas.
Nu med ny kamera så förevigade jag hela förloppet, nästan, de kladdigaste bitarna struntade jag i eftersom.... Ny kamera.... hallåå?


I allafall.... farmors förkläde... ett måste under allt bak.
 
Kungsängens Lussebullar med saffran ca 25:- Enkelt & nästan lika goda som vanliga traditionella.


Korintkakor, väldans kladdigt om man inte har en matberedare.
 <-innan margarinet

Jag åker till Växjö på hundutställning nästa helg & missar därmed min väninnas dotters födelsedag.
Plötsligt fick jag ritinspiration.
Jag som har haft torka i månader.
Jag tänkte göra något annorlunda vilket det blev också.
Kan inte bestämma mig om jag blev nöjd eller inte för jag använde en teknik som jag är ovan med.
Ett porträtt helt i tusch... bra eller a*us?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0