Helgens bravader.

I går var det terrierutställning i Strängnäs.
Jag åkte med enbart för att I skulle kunna få ställa ut i Barn med Hund.
Dagen började med trött mamma vs oförskämt piggt barn klockan 06:15.
Alla finkläder på, snabb frukost & packa ner alla saker som fika, lördagsgodis, hundmat, hundkläder & böcker.
Det bestämdes hastigt dagen innan att Cajsa skulle få följa med på socialträning trots att hon inte är en terrier.
Trots att det inte var alltför kallt så var det rått & regnade.
När vi äntligen platsat oss i bilen & var på väg så fick vi sladd nästan på en gång & var på väg över kanten på bron vid Arningeleden. Sketaläskigt! Tur att vi var fastsatta både hundar & folk.

På utställningen var det så mycket folk att vi inte ens fick upp en stol att sitta på. Kyligt var det också då vi var i ett ridhus.
Lite långtråkigt men I var vid gott humör & busade med alla hon kom åt.
Efter mycket om & men med trötta hundar, barn & icke fungerande högtalarsystem så började finalerna med Barn m Hund i spetsen.
I var taggad & hade sprungit till sekreteriatet hundratals gånger för att se om fler anmält sig vilket de inte hade gjort.
Ensam stegade hon in i ringen & ställde ut efter bästa förmåga med totalt uttråkad hund som hellre nosade i backen än gick.
Men de var jätteduktiga & hon tog stolt emot 1:a pris- rosetten & en liten silverpokal.
   fröken
Efteråt provade hon för skojs skull att gå & ställa Cajsa medan jag agerade domare.
Jag blev väldigt paff när Cajsa gick som en gudinna utan hopp & bus. Ännu mer paff blev jag över att efter en instruktion hur Cajsa ska ställas så ställde I upp henne gång på gång utan problem & med excellent uppmärksamhet från naken-Cajsa.
Cajsa går inte att ställa för hand utan ställer upp sig själv med intränad handrörelse & kommandot "stå".
Vi kom överens jag & I att Cajsa blir hennes BmH/Junior handling- hund så hon kan varva mellan Toller & henne.
Cajsa är ju lite mindre & lättare att förflytta om hon börjar dra fram till nåt.

Vi träffade också katt-Carina där, hon hade perserkatter när jag var liten & jag var skötare ett tag till hennes dåvarande arabhäst Rasim som var busig & vacker som en dag.
Nu hade hon en lusitanohäst stående på det här stallet så efter finalerna gick vi runt i stallet & hälsade på XL som han hette & de andra fina hästarna. De finaste var en svart fresierhingst med böljande man & en helvit lusitanohingst som tränats i portugisiska ridskolan som är portugals motsvarighet till spanska ridskolan i Wien.

Det blev en sen dag & klockan var efter 20 när vi lämnade av I hos B-I. När jag kom hem så gick Micke & jag ner & hämtade kinamat... ett måste när man är barnledig :P
I veckan pratade vi om var vi önskade oss mest av allt & jag sa en digital systemkamera eftersom vår kompaktkamera pajade i somras.
Bilderna blir inte alls lika bra när man plåtar med mobilen & det känns allmänt tråkigt att dokumentera roliga händelser med så dålig kvalitet.
När vi satt hemma & åt så tar Micke fram ett litet paket med ett 2 GB minneskort i & säger att det är en bit på vägen till kamera iallafall.
Gulligt tänkte jag, då kan den ju ligga i ett skåp o samla damm till jul eller längre.
Efter maten sa han att han hade ett litet paket till & hämtar en stor tung kartong.
Då har han varit & köpt en digital systemkamera medan jag varit borta <3
Idag har jag lärt mig hur den funkar & både Micke, kissarna & hunden har fått vara testobjekt.
Helt underbar! Kameran alltså.... hehe nej jag menar Micke :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0