Så mycket.....

Det har varit några händelsefyllda dagar.
Jag har jobbat på trimmet både tisdag & idag & fått träna på att åka kommunalt. Det tar emot & jag har fortfarande rätt många ångestepisoder under resans gång. Sen är det ju rätt långt också för mig som inte ens åker till Arninge kommunalt i vanliga fall. Det känns ändå lättare nu när man kan åka tåget igen. Buss är blurk.

Jag har fått beviljat ett års arbetslivs inriktad daglig verksamhet på Activera Hundcenter. Det är ett hunddagis som drivs av Frösunda coaching speciellt för personer med Asperger.
Jag ska dit nästa vecka & planera schema, det ska bli askul.

O var hos tandis & undersökte tänderna. Det är så svårt att veta hur mycket han har ont eftersom han har perceptionsproblem. Det beslutades iallafall att han ska dra ut båda framtänderna om ca 2 veckor så att det inte blir någon infektion som kan skada de permanenta tänderna.

Igår sträckte jag mig efter vattenflaskan & åkte på den värsta nackspärren jag haft i år.
Enda gången jag inte hade ont var om jag gick med axeln mot örat som en puckelrygg. Perfekt!
Med lite (mycket) smärtstillande lyckades jag ta mig till trimmet i morse & klippte de två tovigaste hundar man kan tänka sig + bad. Underbart!
Micke tyckte att jag skulle sjukanmäla mig men så länge jag kan gå så åker jag, L-L litar ju på att jag ska komma.
Jag måste klappa mig på axeln & berömma mig för att jag kommit långt från den där tjejen som hellre drog täcket över huvudet, grät & gömde sig när det gick lite emot.

På lördag är det hundutställning i Strängnäs så vi har I hemma till lördag så hon får vara med på Barn med Hund, trots att det är B-I's helg. Det kommer att bli långtråkigt men det ska bli kul att se när hon ställer ut för hon älskar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0