Välkommen till min nya blogg!

Efter mycket grubblande på om detta kan vara rätt för mig ger jag nu det en chans. Det kommer nog inte stå så mycket som kan ses som nån slags sensation men kanske känner någon att denne kommer mig som person lite närmare.
De senaste två nätterna har jag halvdrömt/tänkt på vad jag ska skriva här & kommit fram till att det kan täcka minst två A4 ark men idag när det verkligen händer så är det så tomt att jag hör syrsorna spela.... eller vänta.. det är nog fodersyrsorna i bokhyllan som låter.
Haha det var kul! Man ska alltid börja med ett skämt säger de ju, experterna. Nu när vi är uppvärmda så kan vi börja.....

hmm... jaha...
Idag tappade hunden sin ena bete så nu ser hon bara ut som ett halvt vårtsvin i munnen. Hon har inte ätit bra på 4 dagar nu för att hon har ont i sina mjölkisar. Mycket tråkigt på flera sätt, hennes baja-rutiner bryts, mina baja hunden rutiner bryts & matte blir smått stressad av avsaknaden av hull på nakensaken.
Häromdagen fick vi äntligen vårt möte på autismcenter att bli av. Vi har alltid varit sjuka när de tidigare mötena varit inbokade & har fått ställa in många gånger. Under sådana omständigheter så känns det som om vi verkligen inte vill ha hjälp med O & bara förhalar det. Eftersom det var minst ett halvår sedan vi var där senast så kändes det väldigt bra att O har gjort såna otroliga framsteg. Jag känner att jag verkligen förtjänar en del av berömmet för att det är så pass bra som det är idag.
Vi kom i slutändan fram till att vi ska inrikta oss på vardagsrutiner som just nu funkar sådär. Det är alltid jobbigt för O under årstidsbytena. Fick han välja så skulle han under vintern gå i shorts till jul & på sommaren i vinteroverall åtmistone till midsommar. Inte blir det bättre av att han har svårt att känna om han fryser eller blir för varm.
Nu är det dags att göra krubb & förbereda lördagsgodiset.
Efter det är det kanske lugnt så då kan jag fortsätta på min andra stickade toffel. Måste komma ihåg att fota den första, jag är mycket stolt eftersom det är det första jag orkat sticka mer än 3 varv på... snackar man virka däremot så har jag en kasse full med katt-tröjor, rosor & annat smått. Här är en bild på hårbandet jag virkat till I & en av mina rosor.
Ha det så länge....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0