lång tid... igen

Den där huvudvärken blev en riktig dunderförkylning.
Jag kan lixom inte bli lite sjuk... jag måste bli nära döden- sjuk... varje gång!
Superprob med astman & medicinen verkar ju aldrig hjälpa riktigt.
I vilket fall fick jag tid hos allergimottagningen strax efter min senaste dunderförkylning hade blivit till en "normal" förkylning.
De kom fram till att jag hade fel medicin mot astman & att jag ine är allergisk mot något, bara lite överkänslig mot vissa saker t.ex pudelmjäll, mögel, rök & annat kul.
Vi kom fram till att jag ska göra som de andra gamlingarna & vaccinera mig mot influensan eftersom jag spenderar 90% av hösten/vintern/våren med att vara supersjuk.
Den nya medicinen är toppen btw!
Jag firade detta med en Bailey Coffee... mumma!



Förra måndagen, dan innan jag skulle vaccinera mig, kommer Iris hem & bara vänder utochin på sig själv i toaletten. Yay! -.-
Jag handspritade allt & hoppades att jag skulle hinna till VC innan jag blev sjuk, vilket jag gjorde.
Jag har nu varit frisk i nästan 2 veckor i sträck trots att både Iris,
Ossian & hunden blivit magsjuka i tät följd.
Tack landstinget, för att ni låter oss gamla & sjuka få vaccinera oss!

  

Snön kom, låg kvar i två dagar & försvann sen igen.
De flesta var glada över detta men både ungar & hund tycker att livet blev lite tristare när det försvann & "bara" blev kallt igen.

 

Mitt i "vintern" föddes iallafall små bedlingtonvalpar.
Vi hälsade på dem i helgen när alla barnen blivit friska.
Barnen vill ha minst 2 stycken, en blå pojke & en brun flicka :P

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0