Lat- dag eller full fart- dag?

Idag har Iris studiedag.
Det betydde till igår att det bara skulle vara hon & jag hemma.
Meeen som förälder till ett barn som går i en skola med andra barn som också har föräldrar så måste vi föräldrar hjälpa varandra vid sådana här tillfällen.
Detta innebär att jag fick ett extra-barn idag vars föräldrar nu kan jobba istället för att VAB:a.
Man kan tänka: Sjysst! Nu kan de underhålla varandra.
Det är en sanning med modifikation. Sanningen är att de för att impa på varann tar många oigenomtänkta beslut.
Ett av dessa beslut slutade i att jag fick plocka upp en halv spegelvägg från golvet i tiny pieces för att lilla prinsessan skulle visa hur bra pilarna fastnar när man skjuter pilbåge... inomhus!
Sedan verkar de bara kunna hålla sams om vad de ska göra när de äter, tittar på film eller går ut med hunden.

Trots detta har jag hunnit diska, tvätta, obviously dammsuga & laga äppelkräm. Najs!
Det kallar jag utveckling! Jag är riktigt imponerad över hur lugn, sansad & effektiv jag är.

Jag skulle vilja träna men det verkar jag inte hinna riktigt nu på dagen så kanske ikväll.
Jag menar, hunden måste ju ändå ut så då kan jag ju lika gärna gå lite raskare :)

I helgen köpte jag det där nya graffiti nails.
Jag hann fixa det igår kväll & trots att jag gjorde det i dåligt ljus & darrar som om jag har parkinson så är jag rätt nöjd, fräckt kan man säga :P

 

Vi passade även på att byta ut Cajsas sunkiga/snuskiga favoritleksak "militärfluffpipdraghjärtat" (?) mot en ny likadan, fast vit, ren & allmänt fräsch.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0