Roliga grejer

Igår satt Ossian & pratade med Micke om skolan.
De har tema-vecka om återvinning just nu.
Ossian: Pappa, finns det batterier i en banan?
Pappa: Nej.
Ossian: Joho, det finns det! I en banantelefon! (fnissar som Hemliga Arne)
De har sett på Trazan & Banarnes återvinningsfilm tydligen :P
Sedan gick Ossian & sjöng
"I allt som rör sig, lyser eller låter, finns ett batteri som ska lämnas åter"
resten av kvällen.

Idag hade jag återbesök till den knepiga kinesiska doktorn på HLM.
Jag förstår knappt vad han säger & han verkar fatta noll av vad jag säger.
Good combo!
Jag ska finally få sprutor mot min B12 brist efter flera månaders kollande & provtagande & obegripliga samtal.

En bråkdel av samtalet idag....
Han: Du tah mångah sputho i tåh veckoh föh intensiih behanling.
Du tah en idah sen vaannah dah.
Du tah en fedah också?
Jag: Nej, jag kan inte på fredag för jag jobbar då hela dagen i Årsta.
Han: Ja, du tah fedah också, blah!
Du abetah meh?
Jag: Jag arbetstränar med hundtrim.
Han: Deh tung jobbeh?
Jag: Nej inte så värst.
Han: Blah! Du tah sputhan på fedah!
sigh!
Lite kul är det... om det hade varit nån annan stackare & inte jag som ska sitta o snacka med karln.

I vilket fall bokade jag massa tider för dessa sprutor hos distriktssköterskan & åkte snällt till apoteket,
hämtade ut mina sprutor, återvände till HLM
& fick genast försmärtor i häcken när jag såg nålen på den jäkeln.
Men nu är den tagen & muskeln gråter lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0