Tjo!

Long time, no see?
Ja så är det när hundar, ungar & viktiga saker kommer i vägen.
Men nu är det skärpning!

Jag orkar inte berätta aaaaaaallt som hänt på det året som gått så det får förbli ett mysterium :P

Nu efter sommaren kände jag att jag vill ta mig i kragen när det gäller hälsan.
Jag har 14 (?) efterhängsna kilon som jag vill få bort.
Helst på överdelen av häcken men att dom skulle vilja lossna är väl önsketänkande :P
Snarare att resten av häcken börjar hänga till knävecken & de ynka boobs jag har kvar blir ännu mer lika plastpåsar med en skvätt vatten i :(
I vilket fall så har jag äntligen hittat nåt som tilltalar mig förutom simning.
Pilates! OMG!
Jag behöver inte oroa mig för min dåliga koordination & behöver inte heller dö av astma attacker efter träningen.
Jag har även börjat skriva träningsdagbok med vikt 1 gång/vecka. (Man ska inte haka upp sig på vikten)
När jag tränade som mest i 15 års åldern så vägde jag 75 kg.
Det är målet.
Inte nåt ynka 70 som BMI grejen vill för jag är ändå rätt nöjd nu ärligt talat.
Visst att rumpan kunde vara mindre upptill så den inte liknade en ladugårdsdörr & gäddhänget får jag väl leva med eftersom det mest är hud.
Man ska ju ha i åtanke hur stor viktnedgång jag redan haft.
Anyho....
Jag bestämde att löpning i kombo med dåliga knän/rygg var lite nono så jag ska börja powerwalka istället tills jag blivit starkare i bålen.

Ossian började i sin nya skola för ett tag sedan & trivs som fisken i vattnet.
Aldrig har det varit så lugnt & friktionsfritt hemma.
O alla saker han får göra, inte ens Iris har så mkt ämnen.
Vi hade ett inskolningssamtal förra veckan & då berättade de att han egentligen inte har rätt att få göra NO, SO, matte & slöjd i 6-års men att eftersom han är så framåt & vetgirig så får han hänga på de äldre ändå.
Det är tur att det är en F-3 klass så de har kapaciteten att göra så.
Det ger mig hopp för framtiden, att han kanske kan slutföra gymnasiet, att han kanske kan gå vilken linje han vill på ett vanligt gymnasie.
Drömmen om att jobba som polis kanske inte är så omöjlig.
Jag hoppas att hans skolglädje håller i sig.
Hoppas!


Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

super duktig är du tjejen !!!!!

2010-10-04 @ 21:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0