Min duktiga tjej

Igår var den stora Dagen med stort D här.
Iris första dressyrtävling!
Vi hade tränat på programmet lite sådär för det liknade läxa
& läxa är vääääldigt svårt att få Iris att göra :P

Vi kom till stallet vid ca 9:40 med fjärilar i magen...
fast mina fjärilar var nog mer elefanter med små fairywings :S

De drog lott & Iris fick välja häst som nr 2 så hon valde Colleen som är behaglig att rida.
Dagen till ära fick hon också en riktig tävlingskavaj av mormor & stoltare unge får man leta efter.
Efter flera timmar var det äntligen Iris tur.
Jag tänkte spela in det men kameran som visade 2 pluppar när jag åkte hemifrån sa plötsligt att all kräm var slut så det blev bara ett snabbtaget kort efter bedömningen.
Väldigt tråkigt.

Anyho

Hon glömde ridvägen strax innan slutet men i övrigt gick det superbra.
Hon kunde till & med slutföra det felfritt efter att domaren påmint henne om vägen.
Efter var hon mest missnöjd över att hon var så fokuserad på vägen att hon glömde le under avslutnings hälsningen.
Jag är jättestolt!

Om man tänker på att just denna 8 åring har stora problem med självförtroendet & inte deltagit i något framträdande sedan dagis utan att gråtande fått avbryta nästan på en gång för att "alla skrattar åt henne" så är det här en stor bedrift.
Hon var även lovad att en av ridlärarna skulle hjälpa henne med programmet under ritten men han gick därifrån efter första hälsningen & hon fixade det ändå!

Slutbetyget blev 55.8 % vilket jag tycker är jättebra!!

Så här glad var hon efteråt
♥ ♥ ♥


Nu väntar vi på första hopptävlingen om 2 veckor som nog kommer gå minst lika bra :)


Kommentarer
Postat av: Rebecka Bengtson

Jätte söt och jätte gullig är hon! så synd att jag inte följde med för det hade varit jätte kul att se! Stolt moster ändå! pussa och krama henne och Ossian från mig! <3

2011-03-21 @ 18:12:51
URL: http://nattstad.se/bbec

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0